خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/19 - 11:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علی‌زاده با اشاره به نامه ضدبرجامی جمهوری ‌خواهان به بایدن؛

قانون‌گذاران آمریکایی بیهوده دست و پا می‌‎زنند/ ایران دست برتر مذاکرات وین را دارد

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نامه ضدبرجامی جمهوری خواهان نشان دهنده دست و پا زدن درون حاکمیت آمریکا است زیرا نمی توانند جمهوری اسلامی ایران را مهار کنند

علی علی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تهدید سناتورهای آمریکایی به ممانعت از اجرایی شدن هر گونه توافق با ایران توسط دولت بایدن، گفت: قانونگذاران آمریکایی به خوبی دریافته اند ایران دست برتر مذاکرات را دارد.



نماینده مردم مراغه و‌ عجبشیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کشورمان اکنون بر اساس مفاد برجام و قوانین بین المللی دارای غنی سازی 60 درصد و سانتریفیوژهای پیشرفته است؛ همچنین توانسته از سد تحریم های یکجانبه و فشار حداکثری نیز بگذرد.



وی با اشاره به اینکه نامه جمهوری خواهان نشان دهنده دست و پا زدن درون حاکمیت آمریکا است زیرا نمی توانند جمهوری اسلامی ایران را مهار کنند، ادامه داد: در واقع آنها با احیای توافق سال 2015 مخالف هستند زیرا نمی خواهد تعهداتشان را اجرایی کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشورمان علی رغم گرفتن امتیازات نسیه در برجام اما به طور کامل به تعهداتش عمل کرد، افزود: متاسفانه کشورهای غربی از جمله ایالات متحده به تعهداتشان عمل نکردند و حتی به طور یکجانبه از این توافق بین المللی خارج شدند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی تصور می کردند تحریم های فلج کننده و نابودکننده دولت قبلی این کشور می تواند کار مذاکرات را تمام کند اما اکنون با شکست آن مواجه شدند از این رو تلاش می کنند با بهره گیری از روش های دیگر روند گفتگوهای وین را تحت تاثیر قرار دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 336977
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار